۱۳۹۸ تیر ۱۱, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت پزشکی و تداوم محرومیت مجید اسدی از درمان

خبرگزاری هرانا – مجید اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از بیماری های مختلفی از جمله مشکلات غدد و دستگاه گوارش، چشم و ستون فقرات رنج می برد. در حالی که با تشخیص پزشکان زندان، آقای اسدی باید در فواصل زمانی مشخص تحت مراقبت های ویژه پزشکی در بیمارستان قرار گیرد، با کارشکنی مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جلوگیری می شود. گفته می شود که در صورت تداوم بی توجهی مسئولان زندان به بیماری های این زندانی سیاسی، احتمال کم بینا یا نابینا شدن وی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان
رجایی شهر کرج علیرغم ابتلا به بیماری‌های مختلف از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

یک منبع مطلع از وضعیت مجید اسدی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “آقای اسدی از مشکلات مختلف پزشکی رنج می‌برد، وجود کیست در کبد وی باعث احساس درد و ناراحتی در این ناحیه شده است. از سوی دیگر دستگاه گوارش وی به شدت آسیب دیده و به زخم معده، زخم اثنی عشر و التهاب روده مبتلا است. دردهای معده و درد دائمی در ناحیه شکم به مشکلی دائمی بدل شده است. از سوی دیگر التهاب شبکیه و عصب هر دو چشم که تاری دید، سیاهی رفتن چشم‌ها و بعضاً سوزش و درد هر دو چشم را به همراه دارد نیز از جمله مشکلاتی است که آقای اسدی با آن مواجه است. به گفته پزشکان این مشکلات نیاز به درمان فوری و چک آپ ۳ ماهه توسط چشم پزشک دارد و در صورت تداوم بی توجهی به این بیماری احتمال کم بینایی و نابینا شدن او وجود دارد”.

این منبع نزدیک به آقای اسدی در ارتباط با مشکلات دیگر این زندانی افزود: “مجید اسدی از بیماری آنکیلوزان اسپوندیلیت یا همان التهاب ستون فقرات نیز رنج می‌برد. این بیماری پیش رونده است و در صورت بی توجهی باعث از کارافتادگی شخص می‌شود. درد دائمی در ناحیه کمر و پاها و همچنین خشکی کمر از جمله مشکلاتی است که به واسطه این بیماری آقای اسدی با آن مواجه شده و در این مورد نیز نیاز به چک آپ ۳ ماهه و شروع درمان دارد. به دلیل این بیماری همچنین دو مهره L3 و L4 در ستون فقرات دچار تغییر شکل شده و همزمانی این بیماری با دیسک کمر در مهره T7 باعث درد شدید در ستون فقرات وی شده است”.

علیرغم همه این مشکلات و نیاز جدی مجید اسدی به رسیدگی مناسب پزشکی و با وجود پیگیری های مکرر این زندانی و خانواده وی، همچنان از اعزام او به مراکز درمانی خارج از زندان جلوگیری می شود.
گفتنی است مجید اسدی ساعت ۱۰ شب ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی در آذرماه سال ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. آقای اسدی هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.
با وجود تغییر دادیار ناظر بر زندان رجایی شهر، اعزام زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در این زندان به مراکز درمانی خارج از زندان کماکان با محدودیت روبرو است. هرانا پیشتر در گزارشی جدیدترین لیست و آخرین وضعیت زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج را منتشر کرده بود.
این خبرگزاری پیش از این نیز از ادامه محرومیت دسته جمعی زندانیان سیاسی بیمار رجایی شهر کرج از دریافت خدمات درمانی خبر داده و به شرح وضعیت بیماری این زندانیان پرداخته بود.
لازم به ذکر است محسن اسدی، مدرس دانشگاه یزد و برادر مجید اسدی، در تاریخ ۵ خردادماه توسط نیروهای امنیتی، در محل کار خود در شهر یزد بازداشت و به زندان یزد منتقل شده است. نیروهای امنیتی پس از بازداشت به منزل وی رفته و ضمن تفتیش محل، تعدادی از لوازم شخصی از جمله لپ تاپ و کامپیوتر وی را نیز ضبط کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر